Nieuws: Gratis OVI Navigatie

Re: Nieuws: Gratis OVI Navigatie

Berichtdoor Royalty op ma feb 01, 2010 8:44 pm

Noutster schreef:Bij mij werkt de navigatie in principe wel. De reden is echter dat ik nog steeds recht had op de eerste 90 dagen gratis gebruik. Ik moet ook online gaan, net als iedereen uiteraard.

Als je de 90 dagen nog hebt, dan hoef je niet online te gaan. Tenminste dit hoefde ik niet met de oude Maps. Misschien dat het met v3 wel moet. Maar anders kan je online gaan uitzetten in de instellingen van Maps.

Ik ben ook 2 apps kwijt en heel wat spellen. Maakt niet veel uit, maar ik vraag me af waarom deze wel en andere niet.
Mijn vermoeden is dat ik deze niet op de hd van mobiel heb geïnstalleerd maar op de externe kaartje.
Kan dat kloppen?
Black N82 with Sandisk 8GB MicroSDHC
Royalty

Berichtdoor tucker op wo feb 03, 2010 9:26 pm

Vandaag gelezen in een nieuwsbericht:

Nokia says that starting in March, all of its GPS-equipped phones will ship with the free version of Ovi Maps. Nokia also plans to make the software compatible with most of its extensive list of phones already in the market.

Het lijkt er dus op dat wij ook nog aan de beurt gaan komen... :)

Het hele artikel is hier te lezen: http://www.informationweek.com/blog/mai ... WATMY32JVN
tucker

Berichtdoor Royalty op wo feb 03, 2010 11:24 pm

Thanks,

Hier een toevoeging:

"From next month, all new Nokia GPS-enabled smartphones will include the new version of Ovi Maps, pre-loaded with local country map data, with high-end walk and drive navigation and access to Lonely Planet and Michelin travel guides at no extra cost."
Royalty

Berichtdoor Royalty op vr feb 26, 2010 9:34 pm

Is het al maart?
pfff, nog even geduld.
Royalty

Berichtdoor tucker op za feb 27, 2010 6:57 am

Royalty schreef:Is het al maart?
pfff, nog even geduld.

Haha, erg is dat wachten hè? Ik zit ook dagelijks op internet te speuren of er al iets meer over bekend is... ;)
tucker

Berichtdoor Noutster op vr maart 12, 2010 2:15 pm

Hier even een opportunistische post:

Voor sommige modellen heeft Nokia op 10 maart firmwareversie V40.0.005 geïntroduceerd. De ervaring leert dat dit ook binnen korte tijd voor de N82 komt, dus eindelijk de gratis navigatie :? ??
Noutster

Berichtdoor tucker op za maart 13, 2010 7:38 am

Laten we het hopen Noutster, dat zou heel mooi zijn. Ik ga alvast een paar schietgebedjes doen... :P
tucker

Berichtdoor Noutster op ma maart 22, 2010 2:22 pm

Hmmz... het zou wel eens kunnen dat het niet meer gaat gebeuren met onze N82; gratis maps. Kwam dit tegen op het Nokiaforum:

Re: why some nokia 's phone can't update to the free Navigation - reply from Finland nokia

20-Mar-2010 01:11 PM

This is because the N82 is using old outdated software (s60v3FP1), and not to mention that its hardware is not up to par with current phones (yes it does have 5mp cam and xenon flash, but only has 336mhz proc, while more recent phones have 434Mhz). In such a case, it would take time to make the program backwards compatible. Also, it would be interesting to note that the N82 production has been discontinued and actual support for will also be, if not already, discontinued.

Voor het hele topic moet je deze http://discussions.europe.nokia.com/t5/Maps-Navigation-and-GPS/why-some-nokia-s-phone-can-t-update-to-the-free-Navigation-reply/m-p/652365/highlight/true#M20365 link hebben.

:| :| ff afwachten dus maar. Wel jammer want ik heb Garmin eraf gegooid zodat ik gratis Maps zou kunnen gaan gebruiken.
Noutster

Berichtdoor tucker op ma maart 22, 2010 10:13 pm

Hmmm, dat klinkt inderdaad niet erg hoopvol...
Maar: ik kan me nog voorstellen dat ze niet voor de oudere toestellen de nieuwe OVI maps gaan aanpassen, maar ze zouden toch de bestaande betaalde maps voor die toestellen gewoon gratis kunnen aanbieden? Dan ziet het er misschien minder gelikt uit, maar dan hebben we wel de gratis gesproken navigatie. Dan zou ik me toch al een stuk minder "gediscrimineerd" voelen.
Het mag dan een "ouder" toestel zijn, maar ik doe toch echt wel langer dan 2 jaar met een toestel waarvoor ik ruim € 300,- euro heb betaald en dat nog meer dan uitstekend voldoet...
tucker

Berichtdoor Royalty op di maart 23, 2010 8:38 pm

Helemaal mee eens met de tucker

Over de berichtgeving van noutster verbaasde ik me niet.
Want een tijdje terug kon ik de N82 al niet meer vinden onder mobiels op Nokia.com
Wel staat de N79 er nog steeds bij. Maar deze zijn toch hetzelfde op software gebied?

Maar ik snap de uitleg van Finland Nokia niet. Wat heeft het nou met de processor te maken?
De software doet het op ons mobiel dus wat is het probleem dan?
Royalty

VorigeVolgende

Keer terug naar Gratis/ Overig navigatie