Factuur Vodafone - live.vodafone.offnet

Alles vragen en opmerkingen aangaande providers. Het is niet de bedoeling hier zonder argumenten providers af te kraken!

Factuur Vodafone - live.vodafone.offnet

Berichtdoor Noutster op vr feb 27, 2009 4:42 pm

Hallo,

Eigenlijk ga ik er altijd blindelings vanuit dat mijn rekeningen kloppen (en dat zullen ze uiteindelijk ook wel doen). Maar dan wil ik toch wel graag weten waar bepaalde posten vandaan komen. Zo zag ik op de factuur van januari staan dat ik betaal voor de post "live.vodafone.offnet". Dit lijkt me iets van internet, dat betaal je per eenheid van een kwartier. Ik heb een keer of 20 ingelogd en dus twintig keer een eenheid van een kwartier à €0,63.

Het probleem is dat ik me er niet bewust van ben geweest dat ik ingelogd heb bij Vodafone. Als ik de factuur zo bekijk wordt er ingelogd wanneer ik GarminXT (navigatie) gebruik. Dit kan ik me echter niet voorstellen, als er namelijk gevraagd wordt of ik verbinding wil maken met de server om actuele verkeersinformatie op te halen klik ik op "niet verbinden". Iemand enig idee hoe het toch kan dat er verbinding wordt gemaakt met de server??? En wat ik er aan kan doen...

B.v.d. voor eventuele reacties.

Gr. Nout
Noutster

Re: Factuur Vodafone - live.vodafone.offnet

Berichtdoor JHirs op za feb 28, 2009 8:27 am

Noutster schreef:Hallo,

Eigenlijk ga ik er altijd blindelings vanuit dat mijn rekeningen kloppen (en dat zullen ze uiteindelijk ook wel doen). Maar dan wil ik toch wel graag weten waar bepaalde posten vandaan komen. Zo zag ik op de factuur van januari staan dat ik betaal voor de post "live.vodafone.offnet". Dit lijkt me iets van internet, dat betaal je per eenheid van een kwartier. Ik heb een keer of 20 ingelogd en dus twintig keer een eenheid van een kwartier à €0,63.

Het probleem is dat ik me er niet bewust van ben geweest dat ik ingelogd heb bij Vodafone. Als ik de factuur zo bekijk wordt er ingelogd wanneer ik GarminXT (navigatie) gebruik. Dit kan ik me echter niet voorstellen, als er namelijk gevraagd wordt of ik verbinding wil maken met de server om actuele verkeersinformatie op te halen klik ik op "niet verbinden". Iemand enig idee hoe het toch kan dat er verbinding wordt gemaakt met de server??? En wat ik er aan kan doen...

B.v.d. voor eventuele reacties.

Gr. Nout

Een van de mogelijkheden is het verwijderen van je internettoegangspunt onder instellingen van je telefoon zelf. Dit kun je doen wanneer je geheel geen gebruik wil maken van je internet. Met uitzondering van wlan uiteraard.....
Nokia N82, firmware V 30.0.019, Scandisk 4GB micro-sd, Live Messenger, Nokia Internet Radio, Global Race, NOS Mobiel, Google Maps, Foreca Weather 1.2.2, Sygic Drive V 7.60731 build 0/1398 D, T-Mobile & Internet TV.
JHirs

Berichtdoor Tinus op ma maart 16, 2009 7:07 pm

Ik heb hetzelfde probleem. Ik snap er niks van, ik gebruik dat nooit. Alleen wireless lan.
Tinus

Berichtdoor Noutster op di maart 17, 2009 12:18 pm

Ik zal er even een mailtje aan wagen naar Vodafone.

Gr. Nout
Noutster

Keer terug naar Providers